Tworzenie identyfikacji wizualnej, która służy kreowaniu wizerunku marki na rynku. Określa symbole i zachowania używane w firmie po to, by uzyskać czytelność i spójność identyfikacji rynkowej i wyróżnić się z pośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest niezbędny do rozpoznawalności marki, a jego podstawę stanowi znak firmowy, graficzny wyróżnik – logotyp. Logo umieszcza się na wyrobach, opakowaniach, przedmiotach np. samochodach, pen-driv’ach, podkładkach na myszkę, papierze firmowym… Identyfikacja wizualna, czyli struktura wizerunku, decyduje o sukcesie rynkowym i marketingowym.
Aby stworzyć strukturę wizerunku firmy zaczynamy od projektu logotypu (znaku graficznego firmy), ustalenia czy niezbędna jest wersja dodatkowa znaku firmowego i wymyślenia kolorystyki firmy (kolorystyka na potrzeby druku i internetu). Następnie dobieramy typografię korporacyjną i tworzymy niezbędne akcydensy, które są odpowiednio obrandowane (np. koperta, wizytówka, papier firmowy, teczka, naklejka na CD/DVD itp., na których znajduje się znak firmowy). Ustalamy elementy kompozycji w publikacjach, tworzymy hasło korporacyjne. Te informacje oraz informacje omówione z klientem zamykamy w tzw. KSIĘDZE ZNAKU (Księga identyfikacji wizualnej).
Księga znaku uspójnia materiały marketingowe, wzbudza zaufanie, generuje większe zyski (zamawiając reklamę większość rzeczy mamy już opisanych w księdze) i więcej czasu (wszystkie potrzebne do reklamy materiały mamy w jednym miejscu zawsze gotowe). Korzystają z niej graficy projektujący materiały reklamowe dla Twojej firmy. Osoba, która zajmuje się reklamą w firmie powinna dysponować taką księgą po to by w natłoku spraw nie musieć pamiętać o rzeczach dotyczących wizerunku firmy.
Identyfikacja wizualna: to znaczy muszą Cię rozpoznać!
Na taki system składa się między innymi:
- - logotyp firmy
- - kolorystyka firmy
- - czcionka firmy
- - materiały drukowane (papier,koperta, wizytówka, naklejka na CD, teczka, dokumenty i inne)
- - gadżety firmowe (nadruki na parasolki, koszulki, długopisy, pamięci USB, kubki, podkładki pod myszkę i inne)
- - publikacje (reklamy prasowe, ulotki, foldery, katalogi, gazetki, plakaty i inne)
- - ubiór pracowników
- - strona www
- - reklama internetowa (banery internetowe, blog i inne)
- - reklama zewnętrzna
Księga znaku: to znaczy dokument, w którym opisana jest identyfikacja firmy.
Nasza firma proponuje Państwu księgę:
- - podstawową
- - średnią
- - dużą
Zawartość księgi omawiamy z klientem indywidualnie. To Ty decydujesz jaką księgę potrzebujesz i jakie informacje o Twojej firmie ma zawierać.